Wednesday, March 23, 2011

:::Arabic vs English:::

Alhamdulillah dah abis kelas untuk semester ni, sekaligus berakhirlah juga penderitaan yang dilalui sepanjang semester yang penuh mencabar ni..Cuma nak tunggu final exam yang bakal bermula pada 2hb April nanti..InsyaAllah dipermudahkan.. =)

Di penghujung semester ni ada pulak insiden yang melucukan terjadi dekat aku. Sebenarnya last kelas tadi aku ada "arabic oral test" untuk subjek arab level 6 (final level).. :-D

Adalah beberapa soalan yang ditanyakan dan alhamdulillah aku dapat menjawab dengan tenang dan teratur..(tapi xtaula betul ke tak kan, hehe..)

Tiba dekat soalan terakhir, tak adala susah sangat aku rasa, tapi pada waktu tu aku macam "lost" sekejap. Aku tak ingat satu perkataan dalam bahasa arab. Aku memberanikan diri jugak, aku susun ayat cantik2. Bunyi die lebh kurang macam ni.. "Ana would like to..." tiba2 aku berhenti..Ya Allah, tersembur sudah perkataan English..huhu..

Ustazah tu dah tergelak-gelak dah..malu seh dengan classmate.. Tapi takpe, not bad la kan2 sebab aku pun dah hampir 5thaun tinggalkan arab dan sejak 5tahun yang dulu, ni baru first time belajar semula..

Maafla ye ustazah, saya tak sengaja tadi..Harap2 tak bagi kesan dekat markah saya.. =)

Kepada rakan2 seperjuangan yang lain, selamat menduduki final exam..good luck untuk korang, buat yang terbaik, CGPA biar gempak!

K assalamualaikum.. ;-)


2 comments:

  1. hehe..sampai macam tu sekali tersembur nye..
    gud luck final exam..
    bar je lepas habes exam core courses psyc ni.. decentralized kutt.. >_________<

    ReplyDelete
  2. tula..exempted arab awal2 pun x semestinya fluent,huhu..k gdluck deh..

    ReplyDelete