Tuesday, March 1, 2011

:::Suara Sumbang:::

Sebenarnya tak ada niat pun nak menulis malam ni. Dalam sibuk2 dengan kerja yang bertimbun, aku jadi stress sangat2, so rasa nak relax kejap dengan merepek2 kat "diary" aku ni..hehe..

Gelak2 jugak, tapi sebenarnya jauh di sudut hati ni aku terasa sedih sikit..Apala aku ni kan, sedih sokmo..
Bukan apa, aku sedih dengar cakap2 orang tentang diri aku ni. Kalau benda tu baik ok la, tapi benda2 tak baik..

Suara2 sumbang yang dok mengata dan mengeji aku tu, aku tak marah pun kat depa. Aku tak salahkan sapa2 pun..Sebab aku sedar kesilapan aku dulu.

Tapi kamu semua kena tau, seseorang yang pernah lakukan kesilapan bukanlah selamanya akan melakukan kesilapan tu. Tak ada sapa pun yang sempurna kat dunia ni. Maybe korang tengok aku macam ok, tapi bila sekali dengar something tak elok pasal aku then terus kata macam2..


Tu tandanya korang first berkawan dengan aku sebab tengok kesempurnaan or kebaikan yang ada kat aku, dalam masa yg sama tak mampu untuk terima kelemahan aku. Kita bukan kena tengok sejauh mana tahap kebaikan seseorang tu, tapi cubalah menerima dia sebagai diri dia.

Jika dulu dia tak berapa nak elok, janganla diungkit-ungkit lagi sebab dia dah bersedia untuk berubah. Tengok diri kita je.. Dok sibuk mengata kat orang, tapi rupanya kita sendiri buat dosa..Mengata, mengumpat dan mengeji tu dosa kan2..

Lebih baik kita memaafkan orang.. "Tangan yang memberi lebih baik daripada yang menerima.."
Kita berikan kemaafan kita, insyaAllah semuanya akan baik2 belaka..

Sekali lagi, aku memang terkilan dengan mereka2 ni.. Kalau kita buka aib orang, satu hari nanti Allah pun akan buka aib kita tau.. Semoga korang sentiasa dirahmati.. wallahua'lam~~


No comments:

Post a Comment