Tuesday, November 8, 2011

Kristianisasi Adalah Realiti!

Kristianisasi ataupun suatu proses di mana untuk meng-kristian-kan masyarakat seluruh dunia terutama di Malaysia bukanlah suatu perkara baru lagi, malah sudah menjadi barah sehingga virus penyebarannya berlaku telalu pantas. Ianya adalah proses memurtadkan masyarakat Islam!

Sebelum ni aku hanya mendengar daripada pengalaman orang luar dan maklumat daripada media. Tetapi kali ini ianya berlaku sendiri dalam keluarga kami.

Dengan nama misi kemanusiaan, atas dasar simpati terhadap mangsa kebakaran, seramai 2 orang "father" dan 2 orang "sister" dari agama Kristian yang menjadikan mereka seramai 4 orang telah datang dan cuba mendekati pakcik aku di kampung di Simpang Ampat Alor Gajah Melaka pada bulan Oktober yang lepas.

Mereka datang bertujuan membantu pakcik aku sekeluarga selepas rumah pusaka yang mereka duduki atas tinggalan arwah nenek musnah dalam kebakaran pada hari raya ketiga yang lalu dengan kerugian yang dianggarkan berjumlah RM60000.

Empat orang pendakwah Kristian itu datang dengan membawa sebuah beg yang berisi sejumlah RM80000 tunai untuk diberikan kepada pakcik aku. Mereka ingin membantu mendirikan semula rumah tersebut, dalam masa yang sama ingin memurtadkan pakcik aku sekeluarga.

Mereka menyuruh pakcik aku menukar agama kepada Kristian dan meninggalkan Islam dengan alasan pihak kerajaan takkan datang membantu mereka. (Tak ada kena mengena langsung antara Islam & kerajaan). Bagi aku kerajaan taknak bantu tak bolehlah dikaitkan dengan agama. Ini cuma cara mereka untuk mempengaruhi dan mengelirukan orang.

Selain itu juga mereka telah menunjukkan statistik jumlah orang Islam seluruh Malaysia yang mereka telah berjaya murtadkan hingga bilangannya mencapai "juta"! Tapi aku tak ingat secara tepat berapa juta, yang pasti jumlah ini sama seperti ynag dikeluarkan oleh PAS Selangor baru2 ini.

Alhamdulillah pakcik aku menolak tawaran mereka, tetapi aku masih tidak berpuas hati kerana sebelum mereka pergi mereka memberi kata dua kepada pakcik aku dan telah memberi peluang untuk berfikir dan mereka akan kembali lagi. 

Keadaan ini memang sangat bahaya kerana bagi aku orang yang tiada pegangan agama yang kukuh dan memang betul2 memerlukan bantuan kewangan sudah tentu akan terpedaya dan menerima tawaran mereka. Tidak pelik jika ramai yang berjaya dimurtadkan. Mereka hanya berjumpa dengan orang2 yang berada dalam kesusahan terutama orang2 kampung yg miskin, golongan muda dan yang kurang pendidikannya. 

Dengan ini sama2 lah kita menjaga dan ambil berat terhadap rakan2 dan saudara mara kita supaya tidak menjadi mangsa pendakwah Kristian ini. Nauzubillahi min zalik.


No comments:

Post a Comment