Monday, May 9, 2011

:::Lembaran Baru:::

Alhamdulillah hari ni secara rasmi bermulanya semester baru bagi pelajar2 UIAM. Tapi ni bukanlah sem panjang. Sem pendek, makan masa sebulan lebih je..Hujung bulan Jun nanti dah final exam dh..huhu..

Seperti semester2 sebelum ni, sem pendek yang baru ni pun merupakan satu lembaran baru untuk aku. Ada azam lama yang nak ditunaikan dan ada jugak azam baru yang nak dicapai, insyaAllah..

Nama pun sem pendek, so subjek pun tak banyak. Aku amek 3 subjek je.. Tapi takleh main2, kena struggle untuk naikkan CGPA yang dah jatuh sikit masa sem lepas.

Lumrah hari pertama semester, mood cuti masih segar lagi. Mane taknye, sempat cuti 3 minggu je. Tapi walau macam mana pun masa cuti yang singkat tu membawa kenangan sangat berharga untuk aku. Tak perlu aku share kat sini sebab ni terlalu personal. Lagi pun hal ni tak perlu diheboh2 kan. Cukup sekadar pihak tertentu je yang tahu. Alhamdulillah segalanya dipermudahkan.

Haa, berbalik ke sem baru ni. Antara agenda penting dalam sem ni ialah aku nak capai target aku untuk pingat emas dalam MASUM bulan Jun nanti. Apa pulak MASUM tu ek? Majlis Sukan Universiti2 Malaysia..Aku main acara silat olahraga, kategori D putera..Haa, lengkap lagi tu..hehe.. Tapi ada masalah sikit. Tarikh MASUM tu betul2 kena kat tarikh final exam. Hopefully aku dapat manage sebaiknya dan tak ketinggalan menyertai MASUM kali ni sebab ni aku punya last MASUM. Next MASUM aku dah grad..huhu..

Ok, setakat ni jela.. Kepada rakan2 yang amek sem pendek ni, selamat menuntut ilmu, do the best. Dan rakan2 yang tak amek sem pendek dan sedang bekerja ataupun lepak2 goyang kaki kat rumah, jumpa lagi kat sem panjang bulan September nanti. Jangan sampai aku tak kenal korang lagi pulak. Mana taknye, makan tido je tau, silap2 bulat jadinya nanti..eheh..

Kepada kawan2 yang dah grad pulak, semoga berjaya dalam hidup korang. Semoga peroleh kerja yang baik. Gaji pertama belanja le....hehe.. :-D

No comments:

Post a Comment