Sunday, December 12, 2010

:::SEM BARU:::


Alhamdulillah hari ni bermulanya semester baru untuk student2 UIA dan macam biasa minggu pertama ni kebanyakan pelajar sibuk dengan sesi "add/drop" untuk subjek masing2 dan aku pun tak ketinggalan jugak untuk buat add/drop ni..

Biasalah, agak penat sikit buat benda2 ni semua.. Mana tak nye, terpaksa melayan kerenah birokrasi.. Nak dapatkan satu pengesahan pun terpaksa berjalan dari satu meja ke meja yang lain, dari satu ofis ke ofis yang lain..

Aku punya problem kali ni pelik sikit. Aku ni dah dua tahun jadi student political science, tapi tiba2 status aku bertukar jadi student BENL. Bila pulak aku tukar kos aku pun tak tau.. English pun lintang pukang, ada hati nak jadi budak BENL..hehe..

Tapi tu la, cuma nak kata betapa lemahnya sistem pengurusan dan pentadbiran di sini.. Perkara yang tak sepatutnya berlaku pun boleh berlaku.. Apala..

Hanya disebabkan kesilapan daripada pihak pengurusan, so aku confirm2 la terkena tempias, tak boleh nak add subjek Arab, and I have to mention that it is for level 6, the final level..(riak sikit..) hehe..

Lepas aku bertungkus lumus berurusan dengan pihak yang sepatutnya, akhirnya berjaya jugak aku add subjek Arab tu.. Alhamdulillah..

Yang paling penting nak beritahu kat sini, aku tak miss kelas pun hari ni..hehe..
Nasihat untuk korang, walaupun sibuk dengan "add/drop", jangan la di jadikan alasan untuk ponteng kelas ye..hehe..

Ok la, chow.. Assalamualaikum.. =)

2 comments:

  1. huhu..pena rase sekali add and drop manual...gile la...letihh tuu....namun alhamdulillah..semua berlaku dengan baikk...

    ReplyDelete